22 April 2009

Nu är snart andra dagen som rök-fri avklarad. Och det har faktiskt gått förvånansvärt bra! Visst har det varit svårt vissa stunder och mitt humör har trytit ett antal gånger under dagens gång, men jag var inställd på att det skulle vara svårare än vad det var. Fast dom säger ju att 3:e dagen är värst, så jag får väl se hur det går imorgon. Men jag är så inställd på att sluta nu så det ska nog gå bra :).

Idag har jag dessutom tränat. Fyfan va jag älskar att springa! Jag och Snäck tog på oss träningskläderna och sprang tillsammans och det kändes som om jag hade kunnat springa i en evighet! Så jag förlängde sträckan en liten bit idag. Men det var riktigt skönt att jag faktiskt inte började hyperventilera när jag kom fram för en gångs skull. Har ju så dåliga luftvägar så det brukar alltid sätta igen sig i halsen när jag springer. Men det verkar som om det har gett lite resultat dom gångerna jag har sprungit iallafall and i love it! Gjorde lite träning för magen sen efteråt också. Det märks ju att jag inte har tränat tidigare kan jag lova. Fast jag är ändå inte så otränad som jag trodde :). Ska börja mitt nya liv nu :). Det startade igår. Målen är att sluta röka (vilket jag i princip redan har gjort), springa 3 gånger i veckan (jobbar på det), fortsätta gå fram och tillbaka till bussen (vilket jag måste då jag inte kommer till skolan annars) och sen ska jag sluta småäta hela tiden. Det sista är väl lite svårt att sluta med nu när jag slutar röka. Men så fort röksuget är borta så jävlar :). Det här känns riktigt bra! :D.

Nä, nu ska jag upp och tvätta mitt hår och sen ska jag borsta gaddarna osv :). Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0