18.09.08

Hallå!
Blev ingen skola för mig idag :(. Fyfan så ont jag hade i magen imorse när klockan ringde. Det var helt sjukt. Så jag bestämde mig för att stanna hemma. Det är lite bättre nu iallafall, och det är ju bra.

Har kollat på typ 3 avsnitt av One tree hill nu :). Finns ju inte så mycket annat att göra här hemma. Men jag tänkte jag skulle gå ut och gå 5 kilometers rundan sen. Försöka röra på mig så magen vaknar till liv lite :). Måste fan leta upp min stegräknare också. Har ingen aning om vart jag kan ha lagt den "/. Men det är lite roligare att gå ifall man har den för då ser man ju typ hur många kalorier man har förbrännt och så :). Läste nyss att en timmes promenad i rask takt kan vara lika effektiv som 20 minuters intensiv löpning. Vilket jag tycker låter väldigt bra iom att jag avskyr att springa :P. Haha.
Har bestämmt mig för att försöka gå 5:an så ofta jag kan. Egentligen ska man ju gå ungefär 1 timme om dagen, men man är ju rätt trött efter en dag i skolan. Men jag får pusha på mig själv helt enkelt :). Kanske kan få med emma på det också. Problemet är bara att det börjar bli så förbannat kallt ute nu. Men det är bara att klä på sig :).

En annan grej jag tänkt på är att försöka lägga av med små-ätandet och godis-ätandet. Men det är ju så himla svårt att sluta! T. ex som idag, jag är hemma från skolan, finns inte direkt mycket att göra här ute på landet. Då sätter man sig vid tvn och glor på ett avsnitt av one tree hill, sen när avsnittet är slut (ett avsnitt är 40 minuter tror jag) så är man lite smått hungrig men allt för slö för att göra någon mat. Då äter man antingen kex eller godis eller dylikt. Och det är ju sån skit som sätter sig direkt på magen liksom. Och vem vill egentligen gå upp i vikt? Så jag har bestämt mig för att börja äta regelbundet, och istället för godsakerna så tar man antingen en morot, ett äpple eller banan exempelvis. Typ som mellanmål ungefär :). Dessutom har jag ju problem med magen (mag- och tarmkatarr) och dom säger ju att besvären oftast blir bättre vid regelbundna måltider och motion varje dag. Så det är en stor del i varför jag vill börja röra på mig mer.
Fast man har ju sagt detta några gånger att man ska börja röra på sig mer osv. Men nu tänker jag ge mig fan på att! Min mage är så pass dålig nu att det är dags att göra någonting åt det.

Ojdå, det blev rätt långt. Haha. Nä, nu ska jag fan ut och gå!



Fan va sleten jag är alltså! Det är helt sjukt va trött man kan bli av att inte göra nått. "/. Men imorgon ska jag iallafall till skolan :). Vi har ju bara 2 lektioner så det är inte så farligt. Fast måste ändå gå upp apa tidigt ><.
Men imorgon kommer fredrik hem iallafall :D. Skönt!

Sitter och pratar med älsklingsNicole på msn. Gud va jag saknar dig gumman! Men vi träffas ju på lördag ^^,. Får bara hoppas det är nått röj i vislanda. Men det märker vi väl då.

Äh, jag kan fan inte bestämma mig för om jag ska gå och lägga mig eller inte. är jävligt trött, men vill ändå inte sova ><. och klockan är ju inte så jätte mycket ännu. Men går nog och lägger mig snart :).



Everytime I think of you, I always catch my breath

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0